Detox planering

Som säkert många av er vet så har detox kur blivit en väldigt populär trend utöver i världen. Detox menas med att man gör av sig med gifter och slaggprodukter i kroppen. Och denna kur hade jag tänkt mig att starta nästa måndag, så just nu planerar jag hur den veckan ska se ut, vad jag ska äta och dricka. Varför jag valde nästa måndag är för att jag känner att jag har fått i mig alldeles för mycket onyttigt och massa socker det senaste, sen är det ju midsommar på fredag, då får man i sig ytterligare mer socker och en massa alkohol. Kroppen kommer nog bestå utav en massa gifter efter den helgen, så en avrensing passar nog utmärkt. 
Så just nu bläddrar jag i mina smoothie/juice böcker och tidningar för att få inspiration på recept. Även hårdträningen kommer att starta under den veckan. Har varit sjuk i snart tre veckor; ont i halsen och en jävla förkylning som självklart blev en blandning av min skit allergi. Jag måste verkligen komma igång på allvar så fort som möjligt, har stora lopp framför mig.. 
 
Har ni gjort någon detox kur innan, har ni isådana fall tips på något man kan tänka på eller vad man kan äta?
Ni som vill göra en detox också, följ med mig! Kommer göra ett schema med mat och träning!
Allmänt | |
Upp